SEO: Zoekmachine optimalisatie
Search Engine Optimization (SEO), oftewel zoekmachine optimalisatie, is een belangrijk onderdeel van een website. Als dit niet geoptimaliseerd is, zal het ten koste gaan van de vindbaarheid van de website. In dit artikel vertellen we u alles over SEO. Lees snel verder.
Wat is SEO?
SEO is het optimaliseren van de content, autoriteit en techniek van een website. Het doel hiervan is om organisch goed vindbaar te zijn in zoekmachines. Een goede SEO-strategie zal altijd beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Hiermee kunt u achterhalen welke zoekwoorden relevant zijn voor uw website. Het is vooral belangrijk om te kijken naar de woorden met een hoog zoekvolume, om vervolgens deze woorden te verwerken in het zoekwoorden onderzoek. Nadat de relevante zoekwoorden zijn vastgesteld, worden deze verwerkt in verschillende kopteksten en content op de website. Ook de meta-titels en meta-beschrijven zullen deze zoekwoorden moeten bevatten. Met een goede SEO-strategie zal uw website goed vindbaar zijn in zoekmachines.
SEO-techniek
Met SEO-techniek wordt bedoeld hoe uw website wordt gewaardeerd door zoekmachines. Op basis hiervan wordt er bepaald hoe snel en gemakkelijk uw website wordt gevonden en op welke positie de website zal verschijnen in de zoekresultaten. Verschillende factoren hebben hier invloed op, waaronder de laadsnelheid en kapotte links. Voor een effectieve SEO-strategie moeten deze factoren allemaal geoptimaliseerd zijn. Doet u het goed, dan zal uw goed scoren op zoekmachines. Heeft u een WordPress website? Dan zijn er ontzettend veel SEO plugins die u hierbij kunnen helpen.
SEO-autoriteit
Naast de SEO-techniek, is SEO-autoriteit ook een belangrijke factor. Dit verwijst naar de domeinautoriteit (DA) van de website en zal ook invloed hebben op de vindbaarheid van uw site. Door middel van hoog scorende backlinks kunt u de domeinautoriteit verhogen en verbeteren. Een backlink is een externe verwijzing naar een pagina op uw website. Als een andere website naar uw website linkt, dan zal dat een positief effect hebben op uw domeinautoriteit. Heeft de externe website een hoge domeinautoriteit? Dan zal dit uw domeinautoriteit flink omhoog halen.
SEO-content
Ook de content op uw website speelt een grote rol bij SEO. De teksten en kopteksten op uw website moeten gevuld zijn met relevante zoekwoorden. Echter moet u oppassen dat het zoekwoord niet te vaak wordt gebruikt, omdat u anders door de mand valt bij Google. Dit heeft dus een averechts effect. Bovendien moet de SEO-content uniek zijn en niet gedupliceerd. Verder moet er kwalitatieve content op de website aanwezig zijn, omdat dit ervoor zorgt dat de pagina’s beter scoren en vindbaar zijn op Google.
Hulp nodig met SEO optimalisatie voor uw website?
Heeft u een kleine website? Dan is het mogelijk om zelf de SEO te optimaliseren. Laat een expert er wel even naar kijken, zodat u zeker weet dat u op het goede spoor zit. Heeft u echter een grotere website met veel pagina’s? Dan raden we u zeker aan om de SEO zoekmachine optimalisatie over te laten aan een erkend SEO-bureau. Zij hebben de nodige ervaring en vakkennis om uw website naar een hoger niveau te tillen. Een SEO-bureau zal onder meer van pas komen voor linkbuilding, seo-content en seo-techniek. Wilt u meer weten over SEA en hoe dit uw onderneming kan helpen? Houd Startup24 dan goed in de gaten voor nieuwe artikelen en meer informatie!