De belangrijkste manier voor een bedrijf of onderneming om klanten te werven is tegenwoordig digitaal. Men doet vaak eerst enig onderzoek naar uw onderneming op het web voordat zij contact met u opnemen. Om deze reden is het dan ook belangrijk dat u een aantrekkelijke website heeft die goed werkt.
Een aantrekkelijk website heeft veel beeldmateriaal. Er moeten voldoende foto’s op de website te vinden zijn zodat de klant een idee heeft van de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van de producten, werknemers en diensten in actie. Om professioneel over te komen kun je niet zonder goed beeldmateriaal.
In dit artikel leest u wat sfeerfotografie voor uw onderneming kan betekenen en hoe u er uw voordeel mee kunt doen.
Wat is een sfeerfoto?
Een sfeerfoto is net even iets anders dan andere type foto’s. Het doel van een sfeerfoto is een goede impressie achterlaten bij de klant zodat hij meer vertrouwen krijgt. U kunt dan denken aan foto’s die bepaalde aspecten van uw bedrijf goed uitlichten. Bijvoorbeeld de voorraad aan producten, het hardwerkende personeel of het eindresultaat van de geleverde diensten.
Waar maakt u sfeerfoto’s van?
U kunt het beeldmateriaal van uw website op verschillende manieren vormgeven. Hieronder volgen een aantal voorbeelden die een leidraad kunnen vormen:
- Productfoto’s: met productfoto’s kunt u op uw website laten zien hoe het aanbod en uw producten eruit zien. Dit geeft de klant meer vertrouwen, want hij krijgt een impressie van hoe de producten eruit zien. Hierdoor neemt de kans toe dat er een conversie zal plaatsvinden.
- Foto’s van medewerkers: het is altijd goed om de gezichten achter het bedrijf te laten zien. Op deze manier krijgt de klant een indruk van de mensen die het product maken en bewerken. Ook leidt dit tot meer vertrouwen bij de klant als hij een idee heeft van de verantwoordelijken van het product.
- Foto’s van diensten: als je bedrijf niet zo afhankelijk is van producten maar van diensten, dan is het extra belangrijk om hier foto’s van te maken. De klant weet namelijk van tevoren niet wat hij in huis haalt. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf dat schuttingen plaatst. Met foto’s van reeds geplaatste schutting kunt u laten zien dat uw bedrijf nauwkeurig te werk gaat en kiest voor vakmanschap.
- Bedrijfsfoto’s: denkt u hierbij vooral aan foto’s van de onderneming zelf. Op deze manier weet de klant dat het bedrijf daadwerkelijk bestaat waardoor hij meer vertrouwen zal krijgen.
Wat kan een sfeerfotograaf voor u betekenen?
U kunt niet zomaar foto’s op uw website plaatsen die met u telefoon zijn gemaakt. Deze zijn vaak van lage kwaliteit en er komt veel bij kijken, zoals verschillende technieken om het perfecte plaatje te schieten.
Het is aan te raden om voor een professionele bedrijfsfotograaf te kiezen die alle materialen in huis heeft om uw onderneming goed in beeld te brengen. Op deze manier heeft u altijd haarscherpe foto’s die een goede indruk op uw klanten zullen achterlaten.
Met behulp van bedrijfsfotografie zal uw onderneming razendsnel groeien!